fbpx
משרד עורכי דין
 
איך להתגונן מפני הפרת הסכם כספי? הפתרון פשוט – עורכי דין וייעוץ משפטי אונליין – פרקליטים

איך להתגונן מפני הפרת הסכם כספי? הפתרון פשוט – עורכי דין וייעוץ משפטי אונליין – פרקליטים

משכירים דירה? עושים עסקאות בהן אתם מקבלים תשלום בצ'קים? אתם בוודאי מכירים את החשש שהצ'ק שקיבלתם יחזור, או ששוכר הדירה לא ישלם את חובותיו. אמנם אי אפשר לצפות מראש את כוונותיו של הצד השני בעסקה, אבל לפחות ניתן להפחית סיכונים על ידי בדיקה של מצבו הכלכלי

מקור: איך להתגונן מפני הפרת הסכם כספי? הפתרון פשוט – עורכי דין וייעוץ משפטי אונליין – פרקליטים

עסקאות הנעשות בצ'קים יכולות פעמים רבות לגרום לדורש התשלום להתעסק עם אדם אשר תשלומיו אינם מכוסים והצ'קים שהביא חוזרים. ברגע שזה קורה מתחיל מאבק שאף אחד מאתנו לא רוצה להיכנס אליו. על מנת להקדים תרופה למכה, ישנה דרך קלה ופשוטה שיכולה לתת לנו מידע על מצבו הכלכלי של האדם ממנו אנו דורשים תשלום, ובכך אנו מקטינים משמעותית את האפשרות להיפגע.
איך עושים את זה? עו"ד משה ישראל העוסק בתחום גביית חובות ומייעץ גם באתר פרקליטים מסביר כי היום יש שלושה אתרי אינטרנט חינמיים, העומדים לרשות כל אזרח במדינה, וכולם יכולים לבדוק זאת. כל מה שאתם צריכים לדעת זה את תעודת הזהות של הצד השני ואת מספר חשבון הבנק שלו. זה לגיטימי מצדכם לבקש מהם פרטים אלו, בעיקר כשמדובר בעסקאות משמעותיות מבחינה כספית. אנחנו נלך מהקל אל הכבד:

מה כדאי לבדוק לפני שמקבלים שיק בנקאי?

1. אתר בנק ישראל
יש להיכנס באתר ל"איתור חשבונות ולקוחות מוגבלים", להקיש את מספר חשבון הבנק, הסניף ושם הבנק, ותוכלו לראות אם מי שהפקיד בידיכם את הצ'ק הנכבד, או שמבקש לשכור את דירתכם, הוא לקוח מוגבל בבנק. כמובן, שאם הוא מוגבל, מומלץ לא לעשות אתו עסקים. באתר בנק ישראל יש גם אפשרות ל"איתור לקוחות מוגבלים בנסיבות מחמירות". שם צריך להזין את תעודת הזהות של האדם אותו אנחנו רוצים לבדוק. לקוחות מוגבלים בנסיבות מחמירות הם אנשים שהוגבלו על ידי בית משפט שהכריז עליהם כפושטי רגל, ההוצאה לפועל, בית הדין הרבני והמרכז לגביית קנסות. גם עם אלו, מומלץ לא לעשות עסקאות כספיות כמובן.

לכניסה לאתר בנק ישראל לחצו כאן:

http://www.boi.org.il/he/ConsumerInformation/RestrictedAccountsAndCustomers/Pages/Default.aspx

2. אתר רשות האכיפה והגבייה
יש להיכנס באתר ל"בדיקה במרשם חייבים מוגבלים באמצעים" ולהזין את מספר תעודת הזהות של מי שאנחנו רוצים לברר עליו. מדובר בחייבים שמוגדרים על ידי ההוצאה לפועל כמי שאינם יכולים לשלם את חובותיהם בתיק שנפתח להם בהוצאה לפועל. על חייבים כאלה יש הגבלות בהחזקת רישיון נהיגה, יציאה מהארץ, החזקת כרטיס אשראי וניהול תאגיד והם מוגדרים כמוגבלים על ידי בנק ישראל.

באתר הרשות ניתן לבדוק גם את "מאגר המשתמטים"; מדובר במאגר חדש יחסית, שעוד אין בו מידע על אנשים רבים. המשתמטים הם מי שרשם ההוצאה לפועל קבע שהם משתמטים מתשלום חובותיהם וזאת לבקשת נושה.

לעמוד בדיקת חייבים הרשומים במרשם חייבים מוגבלים באמצעים באתר רשות האכיפה והגבייה לחצו כאן:

https://archive.eca.gov.il/index2.php?id=160&lang=HEB

לעמוד בדיקת חייבים הרשומים במרשם חייבים משתמטים באתר רשות האכיפה והגבייה לחצו כאן:

https://archive.eca.gov.il/index2.php?id=450&lang=HEB

3. אתר כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר)

עו"ד משה ישראל
עו"ד משה ישראל | צילום: יח"צ

יש להיכנס באתר לנושא "מערכת פשיטות הרגל ופירוקי חברות" ולהזין את מספר תעודת הזהות של הנבדק. במאגר זה מופיעה רשימת התיקים של פשיטות הרגל, וניתן לראות אם הנבדק נמצא עדיין בהליך של פשיטת רגל. זהו מצב שבו כל ההתחייבויות של הנבדק הינם בסיכון גבוה. אם הליך פשיטת הרגל הסתיים, זה עדיין לא אומר שאין סיכון.

ישנו מאגר נוסף, הרבה יותר מעמיק, של חברת BDI המכיל נתוני אשראי של כל אזרח בישראל. ואולם, האתר אינו זמין לכל אחד והשימוש בו הוא בתשלום. שלושת האתרים הללו יכולים בהחלט לשרת את צרכיכם, הם נגישים, קלים לשימוש וללא תשלום. בדיקה פשוטה יכולה לתת לכם שקט נפשי.

לכניסה למערכת של כונס הנכסים הרשמי לחצו כאן:

https://insolvency.justice.gov.il/poshtim/Main/Tikim/wfrmListTikim.aspx

הובא לדפוס על ידי: רונית מורגנשטרן

Rate this post

Comments

comments

ספר לנו מה אתה חושב?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

WhatsApp שלחו לנו הודעת WhatsApp
דילוג לתוכן