fbpx
משרד עורכי דין
 
הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון – סמכות מקומית) התשע"ה-2015 | המשמר החברתי

הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון – סמכות מקומית) התשע"ה-2015 | המשמר החברתי

עיקרי החוק החלת כללי סמכות השיפוט של סדרי הדין האזרחי גם על לשכות ההוצאה לפועל סוג ההצעה פרטית סטטוס עברה בקריאה טרומית ב-8.7.2015.

מקור: הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון – סמכות מקומית) התשע"ה-2015 | המשמר החברתי

המצב כיום:

לפי חוק ההוצאה לפועל, זוכה המחזיק בפסק דין לטובתו יכול לפנות לכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל בארץ לפי בחירתו, מבלי שהלשכה הנבחרת תהיה קרובה למגורי החייב.

לחוסר האיזון בין יכולות החייב והזוכה למצות את אפשרויותיהם המשפטיות תורמת יכולתו של הזוכה להגיש בקשה לביצוע בכל לשכה מבלי להתחשב בנגישותה לחייב.

לפי החוק, תביעות לבית משפט יתנהלו בבית המשפט הרלוונטי הקרוב למקום מגוריו של הנתבע..

 

מה הצעת החוק אומרת:

זוכה יוכל להגיש בקשה לביצוע פסק דין רק בלשכת ההוצאה לפועל הסמוכה לבית המשפט שנתן את פסק הדין.

באשר לבקשות ביצוע של שטרות או תביעות הניתנות לביצוע בהוצאה לפועל כמו פסק דין, מבקש יוכל להגיש בקשה בלשכת ההוצאה לפועל לפי כללי מקום השיפוט הקבועים בתקנות סדר הדין האזרחי, המחייבים זיקה בין מקום השיפוט (במקרה זה מקום לשכת ההוצאה לפועל) ובין החייב או ההתחייבות שבגינה מוגשת הבקשה.

השינויים הצפויים מאישור החוק:

שינוי החוק ישפר עבור החייב את נגישותה של לשכת ההוצאה לפועל שבה מתנהלים ענייניו ויוזיל את עלות הפעולות שהוא יכול לבצע בלשכה ושיכולות לסייע לו בהסדרת החוב. השיפור בנגישות יכול להביא להגשת בקשות רבות יותר מצד החייב ולשפר את מידת השתתפותו בהליכים אותם יוזם הזוכה בהוצאה לפועל, ובכך לסייע להגנתו של החייב.

שינוי כזה יפצה במעט על חוסר האיזון הקיים בין הזוכים (שמרביתם חברות וגופים בעלי ייצוג משפטי) ובין החייבים (מרביתם פרטים שאינם מיוצגים), כפי שעולה מהדוח השנתי על פעילות רשות הגבייה והאכיפה לשנת 2014.

הצעת החוק באתר הכנסת

Rate this post

Comments

comments

ספר לנו מה אתה חושב?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

WhatsApp שלחו לנו הודעת WhatsApp
דילוג לתוכן